Khamis, Disember 31, 2009

Rumah Terbuka Krimas Peringkat Daerah Kecil Tungku

YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili merasmikan Majlis Krimas Peringkat Daerah Kecil Tungku di Dewan Serbaguna Kg. Sri Darun, Tungku
Lebih 400 masyarakat di kawasan Tungku dengan pelbagai suku kaum, bangsa dan agama menghadiri Majlis rumah terbuka Krimas peringkat Daerah Kecil Tungku yang dianjurkan oleh Wakil Ketua Anak Negeri Tungku En. Jadi Kandawi di dewan serbaguna Kg. Sri Darun di sini kelmarin.

Sambutan Hari Krimas itu bermula pada jam 1.30 petang hingga ke jam 4 petang membuktikan bahawa perpaduan dan keharmonian penduduk di kawasan Tungku sentiasa utuh dan terjalin begitu erat bagi melahirkan masyarakat yang bersatu-padu. Majlis ini telah dirasmikan oleh YB Datuk ( K) Ustaz Mohd Suhaili Hj. Said ADUN N49 Tungku merangkap Presiden Majlis Hal-Ehwal Anak Negeri Sabah. Di samping dalam beramah mesra bersama pemimpin-pemimpin di kawasan Tungku, orang ramai yang hadir turut disajikan jamuan serta dihiburkan dengan lagu-lagu tradisional penduduk kampung Sri Darun Begahak.

YB Datuk amat gembira dengan kehadiran pelbagai suku kaum yang hadir pada majlis Hari Krimas Peringkat Daerah Kecil Tungku yang dianjurkan pada setiap tahun . Ini menunjukkan bahawa perpaduan dan keharmonian penduduk di kawasan Tungku amat utuh dan akrab. Sambutan Hari Krimas ini adalah unik kerana dihadiri oleh pelbagai suku kaum dan ini menaikkan semangat 1Malaysia tanpa adanya batas sempadan yang menghalang pergaulan diantara suku kaum lain sebagaimana diwarwarkan oleh Perdana Menteri Malaysia Datu Seri Najib Tun Abd Razak.

Kataya, konsep 1Malaysia ‘ Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan ’ mengajak semua lapisan masyarakat di negara ini bukan sekadar melaungkan slogan tersebut, sebaliknya melaksanakan secara berterusan dan mengamalkan untuk melahirkan satu semangat yang padu dan jitu demi untuk perpaduan rakyat di Malaysia. Di samping itu, ianya akan melahirkan suatu bentuk pemikiran baru yang kreatif, rajin dan berusaha bersungguh-sungguh untuk menaikkan taraf hidup.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah Penolong Pegawai Daerah Kecil Tungku En. Ibrahim Abd Hakim, Pegawai Kemajuan Masyarakat N49 Tungku En. Kamarudin Hj. Hamid, Ketua Anak Negeri Tungku , Pemaju Masyarakat En. Salleh Kamin Sajiran, En Abdillah Hamzah, En. Allen Kiang, En, Hj. Abd Malek Hj. Aidala, Wakil Ketua Anak Negeri Tungku Datu Ramlie Datu Mayong.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.