Sabtu, Disember 05, 2009

Mesyuarat Ketua Anak Negeri, Wakil Ketua Anak Negeri dan Ketua-Ketua Kampung di kawasan N 49 Tungku bersama YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili



Tungku- Sebagai pentadbir di kawasan Tungku, kita hendaklah sentiasa mengunakan budi bicara dan tolak ansur dengan masyarakat supaya ianya akan lebih berkesan dan memberi manfaat kepada masyarakat keseluruhannya. Adalah menjadi tanggungjawab kepada semua pemimpin di semua peringkat di Tungku menjalankan tugas dan amanah yang telah dipertanggungjawab oleh kerajaan, dengan dedikasi dan bersungguh-sungguh. Ketua Anak Negeri, Wakil Ketua Anak Negeri dan Ketua-Ketua Kampung adalah mata dan telinga kerajaan untuk memberi maklumat kepada masyarakat dan menyampaikan maklumat-maklumat penting kepada kerajaan untuk diambil tindakan yang sewajarnya, ujar YB Datuk pada majlis mesyuarat bersama pemimpin-pemimpin di kawasan Tungku.

Salah satu fungsi utama pemimpin memastikan supaya masyarakat jangan menjadikan isu politik apabila sesuatu projek itu tergendala atau lambat disiapkan mengikut jadual yang ditetapkan, tetapi sebagai pemimpin haruslah mengambil perhatian yang serius dengan menerangkan kepada masyarakat mengenai apa-apa program dan pembangunan atau masalah kelewatan di kawasan masing-masing.

Nasihat YB Datuk agar semua pemimpin di kawasan Tungku, agar lebih berhati-hati dalam membuat sesuatu keputusan bagi mengelakkan berlakunya tindak balas daripada pihak tertentu dengan membawa perkara berkaitan ke mahkamah. Jika perkara itu boleh diselesaikan di peringkat kampung, ketua kampung mempunyai kuasa dan jika tidak boleh menyelesaikannya, perkara tersebut hendaklah di serahkan kepada pihak berkuasa bagi mencari jalan penyelesaiannya.

Turut hadir pada mesyuarat tersebut ialah Pegawai Kemajuan Masyarakat Tungku En. Kamarudin Hj. Hamid, Pemaju Mukim Tungku Hj. Abd Kayum Hj. Omar, Penyelia Kemajuan Masyarat Tungku En. Abd Majid Alam dan Pemaju Masyarakat Tungku En. Salleh Kamin Sajiran.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.