Isnin, Disember 07, 2009

Himpunan 2,800 Sahabat AIM Cawangan Lahad Datu dan Perasmian cawangan Emas



Melawat gerai Sabahat AIM cawangan Lahad Datu
YB melawat perbarisan Sahabat AIM
Seramai 2800 Sahabat AIM telah menghadiri perhimpunan di padang bandaran Lahad Datu, di mana perhimpunan ini adalah yang pertama kali diadakan. Perhimpunan ini diadakan bagi mengeratkan hubungan silaturrahim di kalangan Sahabat dengan mengadakan aktiviti sukan dan pertandingan memasak. Perhimpunan ini telah dirasmikan oleh YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili Hj. Said ADUN N49 Tungku merangkap Presiden hal-ehwal anak negeri Sabah. Amanah Ikhtiar ini adalah salah satu badan yang dilantik oleh kerajaan bagi membantu meningkatkan taraf hidup masyarakat yang terlibat secara langsung dengan AIM.

Kita sedia maklum bahawa kerajaan akan berusaha bagi membantu rakyat keluar dari kemiskinan, oleh yang demikian, salah satu saluran yang amat sesuai ialah dengan membuat pinjaman daripada Amanah Ikhtiar Malaysia. Ini dapat memacu ekonomi dan membantu meningkatkan taraf hidup rakyat dengan berniaga. kata YB pada majlis tersebut.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah Pemimpin Kemajuan Rakyat N49 Tungku, Datu Baniamin Datu Jamaluddin, Pegawai Kemajuan Masyarakat N49 Tungku En. Kamarudin Hj. Hamid, Ketua Anak Negeri N49 Tungku En. Abd Mukimin Anghai, Pemaju Mukin Silabukan En. Abd Hadji Asari.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.