Ahad, Disember 27, 2009

Lawatan YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili ke Tanjung Labian dan ke Felda Sahabat

YB Datuk mengadakan perbincangan dengan Ketua Kampung Tinagian mengenai potensi perlancongan di kawasan Tanjung Labian


Tungku – YB Datuk Suhaili telah mengadakan lawatan ke kawasan Tanjung Labian dan Felda Sahabat bersama rombongan ketua-ketua anak negeri ,ketua-ketua kampung, Pengerusi-Pengerusi JKKK mukim Tungku. Lawatan ini adalah untuk berjumpa dengan masyarakat dan rakyat di kawasan berkenaan bagi mendengar sendiri masalah-masalah yang dihadapi dan akan berusaha menyelesaikan secepat mungkin bagi merealisasikan slogan 1 Malaysia “ Rakyat didahulukan Pencapaian diutamakan ”. Lawatan YB bermula di Kampung Tanjung Labian dan Kg. Tanjung Batu. Dalam lawatan tersebut YB berkesempatan melihat jambatan di kampung Tanjung Labian dan Masjid di Kampung Tanjung Batu. YB memaklumkan kepada Pengerusi-Pengerusi JKKK agar membuat laporan segera bagi memohon projek-projek yang melibatkan rakyat di kawasan masing-masing, agar projek pembangunan tersebut dapat dinikmati oleh rakyat keseluruhannya.

YB Datuk berkata, dalam kita menjalankan tugas di kawasan masing-masing kita hendaklah sentiasa peka dan prihatin terhadap masalah-masalah yang dihadapi oleh masyarakat yang sudah tentunya memerlukan perhatian yang serius dan seterusnya menyelesaikan masalah yang melibatkan rakyat. Dalam pada itu, sokongan dan kerjasama rakyat amat diperlukan bagi membantu pihak-pihak agensi kerajaan untuk turun padang, ini adalah kerana jika sokongan rakyat di suatu kawasan tidak kuat dan jitu kepada kerajaan Barisan Nasional, bagaimana kerajaan hendak membantu membangunkan kawasan tersebut. Sebagai timbal balik sokongan rakyat kepada kerajaan Barisan Nasional, kerajaan akan sentiasa berusaha untuk membantu dan merealisasikan kehendak rakyat Walau pun tidak sepenuhnya, tetapi kerajaan Barisan Nasional pada hari ini telah banyak membawa kepada perubahan dan pembangunan di kawasan Tanjung Labian dan kampung-kampung di sekitarnya.

Pada masa ini, kerajaan bercadang hendak membina satu Loji Janakuasa Arang Batu di Kg. Sinakut. YB berharap kepada penduduk kampung di seluruh kawasan Tungku menyokong agar ianya dapat dilaksanakan. Kita sedia maklum di kawasan Tanjung Labian dan ke Mukim Tambisan bekalan elektirik begitu diperlukan oleh rakyat di kawasan tersebut. Sejak pemerintahan USNO, BERJAYA dan PBS, kawasan Tanjung Labian dan Mukim Tambisan tidak pernah menerima bekalan elektrik. Oleh yang demikian tibalah masanya untuk kita sama-sama mempertahankan dan memperjuangkan agar Loji Janakuasa Arang Batu tersebut dapat dibina dan seterusnya dapat membekal elektrik di seluruh kawasan Tungku.

Turut mengiringi lawatan Datuk Suhaili ialah Pegawai Kemajuan Masyarakat N49 Tungku En. Kamarudin Hj. Hamid, Ketua Anak Negeri En. Abdillah Hamzah, Ketua-ketua kampung dan pengerusi-pengerusi JKKK mukim Tungku.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.