Khamis, Februari 18, 2010

Pemimpin berjiwa rakyat

Tungku – Saya sungguh tersentuh apabila melihat keprihatinan YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili melawat dan berjumpa dengan penduduk di kampung Manar, Tungku baru-baru ini. YB Datuk datang dan hadir sendiri melihat seorang penduduk di Kg. Manar yang diketegorikan dalam miskin tegar. Lawatan YB Datuk ke rumah ini adalah kali kedua, di mana lawatan pertama YB Datuk bersama kakitangan UPKR N49 Tungku telah mendaftarkan penduduk ini ke senarai e-kasih dengan kerjasama Pejabat Daerah Kecil Tungku.

Turut mengiringi YB Datuk dalam lawatan tersebut ialah Pegawai Kemajuan Masyarakat N49 Tungku En. Kamarudin Hj. Hamid dan Pegawai JASA Parlimen Silam En. Mohd Saleh Asah.

YB berharap agar semua pegawai UPKR N49 Tungku sering turun padang bagi mencari penduduk yang diketegorikan miskin tegar untuk tindakan seterusnya bagi merealisasikan agenda kerajaan membasmi kemiskinan sifar. Maklumkan terus kepada saya untuk kita buat lawatan dan melihat sendiri keperluan mereka. Dalam kita membantu rakyat, perbezaan fahaman politik, agama dan suku kaum kita belakangkan, bagi memastikan matlamat kerajaan Barisan Nasional tercapai untuk membantu rakyat keseluruhannya sebagaimana slogan Perdana Menteri kita 1 Malaysia “ Rakyat didahulukan Pencapaian Diutamakan ”, ujar suhaili lagi.


Saya dalam catatan ini ialah editor blog

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.