Khamis, Februari 25, 2010

Majlis Tahlil sempena sambutan Maulidur Rasul 1431 H Peringkat Daerah Kecil Tungku

Desa Kencana 25 Feb – Majlis Tahlil sempena sambutan Maulidur Rasul 1431 H peringkat Daerah Kecil Tungku telah di adakan di Masjid Jamek Al-Ubudiah yang dihadiri oleh peneroka di Felda Desa Kencana sahabat 3, 4 dan 5.

Majlis ini bermula selepas solat maghrib dimulakan dengan bacaan yassin yang dipimpin oleh Imam Ladali Sakka dan diikuti bacaan tahlil serta dia aruah.

Turut hadir pada majis tersebut ialah Pengurus Besar Felda Wilayah Sabah En. Hj. Juany Hj. Salleh, Pegawai Kemajuan Masyarakat N49 Tungku En. Kamarudin Hj. Hamid, Pengurus-pengurus rancangan Felda sahabat 2,3,4 dan 5 wilayah Sahabat dan ketua-ketua kampung di sekitar Felda Sahabat.

Menurut pengerusi Masjid Jamek Al-Ubudiah Datu Ibrahim Bin Datu Abd Karim, pemilihan masjid Jamek Al-Ubudiah sebagai tuan rumah majlis tahlil sempena sambutan maulidur Rasul 1431 H menunjukkan bahawa kerajaan percaya dan mengiktiraf Felda di sahabat Sahabat boleh menjadi tuan rumah dalam apa-apa majlis yang dianjurkan oleh pejabat-pejabat daerah dan agensi-agensi kerajaan yang lain. Dalam pada masa yang sama, Datu Ibrahim bersyukur kerana pengiktirafan ini adalah menandakan bahawa Felda Sabah yang diterajui oleh En. Hj. Juany Hj Salleh boleh memberi kerjasama yang erat dengan kerajaan negeri Sabah.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.