Selasa, September 07, 2010

Kelab Pengguna Tungku dibentuk

Tungku : Kelab Pengguna Kementerian Pengguna Masyarakat dan Hal-Ehwal Pengguna Negeri Sabah (KPMHEP) bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) N49 Tungku akan dibentuk selepas perayaan Hari Raya AidilFitri.

Datu Baniamin Datu Jamaludin
Menurut, Pemimpin Kemajuan Rakyat ( PKR ) Tungku, Datu Baniamin Datu Jamaludin, sasaran ahli jawatankuasa yang akan dilantik adalah terdiri daripada kakitangan Unit Pemimpin Kemajuan Rakyat ( UPKR ) Tungku, Ketua-ketua Anak Negeri, Wakil ketua anak negeri, pemimpin masyarakat dan individu yang difikirkan boleh menyumbang buah fikiran dan tenaga menjayakan aktiviti kelab tersebut.

" Kita akan melantik orang-orang yang boleh memberi kerjasama dalam menjayakan visi dan misi Kelab Pengguna Tungku ini, " katanya selaku pengerusi kepada kelab berkenaan,

Beliau berkata, maklamat kelab ini adalah bertujuan bagi menyedarkan para pengguna tentang pentingnya peranan sebagai seorang pengguna.

Katanya, selaras saranan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Panglima Musa Haji Aman pada majlis perlantikan kepada semua PKR di negeri ini sebagai pengerusi kelab berkenaan di setiap DUN.

Di mana, katanya lagi, sasaran keahlian terdiri daripada pemimpin masyarakat memandangkan mereka sering berdamping dengan masyarakat setempat.

" Maka dengan itu, objektif kelab ini akan dapat disampaikan dengan lebih berkesan. Pihak kelab juga telah pun dibekalkan dengan garis panduan bagi membuat undang-undang kecil oleh KPMHEP," jelasnya dalam satu kenyataan akhbar kelmarin."

Sementara itu, beliau mengingatkan orang ramai khususnya golongan surirumah supaya tidak berbelanja mengikut sesuka hati sebaliknya hanya membeli barangan keperluan semasa musim perayaan.

Ujarnya, ini bagi mengelak beban yang akan ditanggung selepas musim perayaan akibat boros semasa berbelanja.

" Perlu diingatkan bahawa selepas perayaan nanti, kita juga perlukan wang untuk keperluan harian, jadi, mestilah berjimat- cermat dan jangan pula boros," katanya.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.