Jumaat, September 10, 2010

Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin

Adalah dengan ini saya YB Mejar (K) Datuk Ustaz Mohd Suhaili Haji Said Anggota Dewan Undangan Negeri N49 Tungku merangkap Timbalan Ketua Bahagian Umno Bahagian Silam mengucapkan selamat berpuasa kepada semua penduduk di kawasan Silam dan Tungku.

Semoga dengan kehadiran Aidil Fitri kali ini akan memberi kita kekuatan dalam kita mengukuhkan perpaduan di kalangan rakyat keseluruhannya.

Setelah kita sebulan menghadapi pelbagai cabaran di dalam mengerjakan ibadah Puasa, maka pada hari yang mulia di Aidil Fitri ini, saya berharap agar ianya menjadi satu titik untuk kita berubah menjadi makhluk Allah SWT yang sentiasa bertakwa dan beriman kepadaNya.

Dalam masa yang sama, kita juga tidak akan melupakan orang-orang yang tidak dapat bersama-sama meraikan aidil fitri kerana kemungkinan ada yang berada di perantauan atau sedang terlantar sakit di hospital, maka adalah dengan ini saya berharap marilah kita sama-sama kunjung-mengunjungi di antara satu sama lain bagi mengeratkan silaturrahim yang sedia wujud.

Akhir kalam, Aidil Fitri adalah kemenangan besar kepada umat Islam yang telah berjuang selama sebulan di dalam bulan Ramadhan yang mulia. Perkukuhkan perpaduan demi untuk memartabatkan agama, bangsa dan negara.

Sekian, Wabillah hi taufiq wal hidayah Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatoh...

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.