Ahad, Januari 31, 2010

Pemimpin Bersama Rakyat

YB Datuk beramah mesra dengan penduduk kampung sambil mendengar masalah yang dihadapi yang penduduk kampung Silbukan Peringkat 1.
Uniknya pada majlis tersebut YB Datuk bersama-sama penduduk kampung menjamu selera dengan hidangan buah Durian yang dibawa sendiri oleh YB.
Silabukan Pkt 1 – Kehadiran YB Datuk Mejar ( K ) Ustaz Mohd Suhaili Hj. Said ke Silabukan Peringkat 1 bagi menghadiri majlis pemimpin bersama rakyat memberi makna kepada penduduk di kampung tersebut kerana dengan kehadiran YB mereka dapat meluahkan masalah dan memberi cadangan mengenai pembangunan di kg. Silabukan Peringkat 1.

Menurut Pengerusi JKKK Kg. Silabukan Peringkat 1 En. Paidi Ringkawah, YB Datuk Suhaili amat prihatin dan sentiasa mengambil berat masalah yang dihadapi oleh masyarakat dan penduduk.

Seramai 200 orang penduduk di Kg. Silabukan Peringkat 1 hadir yang diadakan di dewan serbaguna Kg. Silabukan Peringkat 1 dan bersama-sama meraikan kehadiran YB Datuk Suhaili. Uniknya pada majlis tersebut YB Datuk bersama-sama penduduk kampung Silabukan Peringkat 1 menjamu selera dengan hidangan buah Durian yang di bawa sendiri oleh YB Datuk Suhaili.

Kerajaan begitu komited untuk membantu rakyat dengan pelbagai kemudahan asas, di mana ianya bermanfaat kepada rakyat keseluruhannya. Sebagai contoh di Kampung Silabukan Peringkat 1 ini, jalan utama sedang dilaksanakan pembinaannya dengan menaik taraf ke jalan Primix ( Aspal ) dengan kos RM 4 juta. Menaik taraf Bekalan Air Luar Bandar ( BELB ) yang tidak lama lagi akan dilaksanakan kerana tangki simpanan air dan system perpaipan telah siap dibina pada tahun 2009. Oleh yang demikian, sokonglah kerajaan pada hari ini bagi kesinambungan pembangunan yang berterusan untuk rakyat keseluruhannya, ujar YB Datuk Ustaz Suhaili pada majlis tersebut.

YB Datuk berharap, apabila adanya peluang-peluang kursus yang diiklankan oleh agensi-agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan, ambilah peluang untuk menambahkan ilmu bagi membantu masyarakat keluar dari belenggu kemiskinan. Dengan ilmu yang diperolehi, gunakan dan rebutlah peluang pekerjaan dan perniagaan untuk menambah dan menaiktaraf hidup.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah Pemimpin Kemajuan Rakyat Tungku Datu Baniamin Datu Jamaluddin, CDO Tungku En. Kamarudin Hamid, Pemaju Mukim Tambisan En. Nourdin Abd Rajin dan Ketua Kampung Silabukan Peringkat 1 En. Jupani Pateri @ Juman.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.