Sabtu, Januari 30, 2010

Majlis Penyampaian Hadiah 2009 Kompleks Pendidikan Islam SAR Kg. Remang


Ibubapa yang hadir pada majlis tersebut








Kg. Remang – Majlis Penyampaian hadiah 2009 di Kompleks Pendidikan Islam SAR Kg. Remang yang dirasmikan oleh YB Datuk Mejar ( K ) Ustaz Mohd Suhaili Hj. Said ADUN N49 Tungku merangkap Presiden Majlis Hal Ehwal Anak Negeri Sabah pada 30hb. Januari. 2010.

Majlis ini diadakan setiap tahun dan bagi meraikan pelajar yang cemerlang dalam bidang akademik sepanjang tahun 2009. Mengikut rekod dan pencapaian Sekolah Agama Rakyat Kg. Remang adalah di antara sekolah agama rakyat di kawasan Lahad Datu yang terbaik melahirkan pelajar yang cemerlang.

Majlis bermula pada jam 8.30 pagi dengan persembahan Nasyid daripada pelajar-pelajar Sekolah Agama Rakyat Kg. Remang. Ibubapa pelajar juga turut hadir bagi bersama-sama meraikan majlis tersebut.

Menuntut ilmu sangat penting, kerana jika ilmu yang dituntut dimanfaatkan dengan sebaik-baiknya maka ianya memberi kebaikan dan jika kita tidak berilmu dan tidak memanfaatkannya, kita akan ketinggalan dalam semua bidang yang diceburi. Jesteru itu, ibubapa wajib memberi anak-anak didikan, tidak kira ilmu agama atau dunia dengan menghantar anak-anak ke sekolah. Peranan ibubapa penting bagi memastikan pembelajaran anak-anak sentiasa mengikut perkembangan zaman yang semakin mencabar, ujar Suhaili pada majlis tersebut.

Hadir pada majlis tersebut ialah Pemimpin Kemajuan Rakyat N49 Tungku Datu Baniamin Datu Jamaluddin, Pegawai Kemajuan Masyarakat Tungku En. Kamarudin Hj. Hamid, Pemaju Mukim Tambisan En. Nourdin Abd Rajin dan Imam Daerah Lahad Datu Imam Salim Asahari.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.