Ahad, Februari 13, 2011

Umno adalah teras kepada perjuangan orang Melayu

Tungku : Satu majlis pemimpin bersama rakyat yang dianjurkan oleh Unit Pemimpin Kemajuan Rakyat N49 Tungku dan Jawatan kuasa Keselamatan dan kemajuan kampung Perpaduan Skim Begahak yang dipengerusikan oleh En Hayudin bin Nordin di kediaman En. Nordin pada Ahad.

Majlis ini dihadiri oleh YB Mejar ( K ) Datuk Ustaz Mohd Suhaili Haji Said Anggota Dewan Undangan Negeri Kawasan N49 Tungku merangkap Presiden Majlis Hal-Ehwal Anak Negeri Sabah.

Dalam ucapannya, beliau berkata, kekuatan Umno adalah berteraskan kepada perjuangan orang Melayu. Tanpa perjuangan orang Melayu maka tidak akan wujudlah Umno sehingga hari ini.

Selain dari itu Umno ada parti yang begitu sesuai dengan inspirasi rakyat berbangsa Melayu di mana ianya menjadi tunjang pemerintahan di Malaysia, ujar Suhaili ketika berucap pada majlis tersebut.

Apabila kita mengingati kembali di zaman sebelum merdeka, maka ianya adalah suatu yang amat memeritkan, tetapi perjuangan pejuang-pejuang menuntut kemerdekaan telah menghasilkan satu impak yang besar kepada Tanah Melayu dengan diikhtiar sebagai negara yang mereka pada 31 ogos 1957 dan terbentuknya Malaysia pada 16 september 1963.

Kemakmuran yang kita nikmati pada hari ini bukanlah datang dengan mudah, oleh itu marilah kita sama-sama mempertahankannya dan memberikan yang terbaik kepada pembangunan negara. Perpaduan yg sedia terjalin sebelum ini, hendaklah dikekalkan dan ditingkat lagi.

Kita haruslah bersyukur dengan nikmat kemerdekaan tersebut. Tanpa kemerdekaan yang dikecapi kita tidak akan dapat memajukan negara, katanya lagi.

Dalam masa yang sama beliau berharap agar matlamat kerajaan dapat direalisasi dan diterjemahkan melalui penglibatan pemimpin mesyarakat secara menyeluruh, oleh itu pemimpin muda amat diperlukan khidmat demi memberikan khidmat yang lebih efisen dan berkesan.

Suhaili yang juga Timbalan Ketua Bahagian Umno Silam berkata, penganjuran program sebegini membolehkan penduduk berkumpul dan bertemu dengan pemimpin untuk meluahkan permasalahan yang mereka hadapi. Ini mengambarkan perpaduan dalam masyarakat harus dijaga dengan sebaik mungkin.

Dalam majlis tersebut, YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili turut menyerahkan watikah perlantikan Pengerusi JKKK kepada En. Hayudin Bin Nordin

Hayudin Nordin
Menurut En Hayudin Nordin Pengerusi JKKK Kg. Perpaduan Skim Begahak, beliau amat bersyukur atas perlantikannya sebagai Pengerusi JKKK yang baru dan berjanji akan memberi perkhidmatan yang terbaik dan sedia bekerjasama demi untuk kepentingan penduduk di kampung Perpaduan Skim Begahak.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah Pemimpin Kemajuan Rakyat ( PKR ) Datu Baniamin Datu Jamaluddin, Ketua Puteri Umno Silam Puan Mizmah Afedullah, CDO Tungku Kamarudin Haji Hamid dan Pemaju Mukim Silabukan Abd Hadji Asari.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.