Khamis, Mei 27, 2010

Program Mesra Rakyat Parlimen Silam 2010

Kg. Sri Darun - Program Mesra Rakyat Parlimen Silam 2010 diadakan di Balai Raya Kg. Sri Darun yang dianjurkan oleh KEMAS dan Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah ( KKLW ) yang dirasmikan oleh Pemimpin Kemajuan Rakyat N49 Tungku Datu Baniamin Datu Jamaluddin mewakili YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili Hj. Said ADUN N49 Tungku yang kini berada di Kuala Lumpur menghadiri mesyuarat Ahli Lembaga Pengarah Felda.

Objektif program ini ialah meuar-uarkan program KEMAS kepada masyarakat setempat, merapatkan hubungan antara pemimpin masyarakat ( JKKK ), pihak kerajaan dan masyarakat kampung, menggalakkan penyertaan dan penglibatan aktif anggota masyarakat kampung tanpa mengira umur, keturunan, bangsa dan anutan agama dalam semua aktiviti kampung dan mempertingkatkan kesedaran sivik dan pengetahuan sebagai akses kepada pembangunan modal manusia.

Datu Baniamin berharap agar pemimpin-pemimpin akar umbi yang telah dilantik dalam melaksana objektif kerajaan hendaklah sentiasa turun padang, mendekati masyarakat di kawasan masing-masing dan seterusnya menyelesaikan setiap permasalahan yang dihadapi oleh penduduk kampung. Bukan hanya sekadar menjawat jawatan di kampung, tetapi merealisasikan matlamat kerajaan mendahulukan rakyat dan seterusnya meningkatkan pencapaian prestasi kerja sebagaimana yang disarankan oleh Perdana Menteri Datu Seri Najib Tun Abd Razak.

Turut hadir pada program tersebut ialah Ketua Daerah Tungku En. Abdillah Hamzah, Penyelia Kanan Perhubungan, Tuan Ladjarasa Hj. Mohd Nor, Ketua Anak Negeri Tungku En. Allen Kiang, Datu Ramlie Datu Mayong, pengerusi-pengerusi JKKK dan ketua-ketua kampung kawasan Tungku.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.