Jumaat, Oktober 30, 2009

Lawatan Pengarah Tanah dan Ukur Sabah ke Tambisan

YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili dan Datuk Osman Jamal sedang mengadakan perbincangan di tapak Loji Janakuasa Arang Batu di Kg. Sinakut.
Penduduk yang hadir pada majlis dialog tersebut
Tungku - Satu perubahan yang amat dinanti-nantikan oleh penduduk di kawasan Tambisan dengan kehadiran Pengarah Tanah dan Ukur Sabah Datuk Osman Bin Jamal telah mengadakan lawatan kerja ke Tambisan Darat, Tambisan Pulau dan Sg. Nipah, Tungku baru-baru ini. Lawatan Datuk Osman Jamal ke Tambisan adalah untuk berjumpa dengan penduduk di kawasan Tambisan dan di sekitarnya, bagi mengadakan majlis dialog dengan penduduk kampung mengenai masalah-masalah yang melibatkan tanah dan permohonan-permohonan yang telah dipohon oleh penduduk kampung di Tambisan. Hadir sama pada majlis tersebut ialah YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili Hj. Said Adun N49 Tungku merangkap presiden Majlis Hal-Ehwal Anak Negeri Sabah dan Ahli Lembaga Pengarah Felda.

Menurut pengerusi penganjur majlis tersebut, En. Amir Hamzah Zakaria selaku Wakil Ketua Anak Negeri N49 Tungku yang juga penduduk Tambisan, kehadiran Pengarah Tanah dan Ukur Sabah dan YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili ke Tambisan adalah satu kombinasi yang mampan dan berupaya menyelesaikan masalah-masalah penduduk di Tambisan seperti masalah tanah, permohonan projek pembangunan dan lain-lain berkaitan. Oleh itu En. Amir Hamzah menyeru kepada penduduk di kawasan Tambisan supaya bersatu, dalam erti kata yang lain mengukuhkan perpaduan bagi menyokong kepimpinan di peringkat kampung, Daerah, Yang berhormat, Bahagian Umno P188 Silam, Ahli Parlimen, Negeri dan seterusnya ke peringkat Pusat. Ini adalah satu usaha yang perlu disokong bagi menjayakan matlamat yang telah di warwarkan seperti 1 Malaysia dan wawasan 2020.

YB Datuk Ustaz Suhaili berharap agar, penduduk di kawasan Tambisan mengambil kesempatan sempena lawatan Datuk Osman Jamal Pengarah Tanah dan Ukur Sabah, bagi menyelesaikan masalah-masalah tanah dan permohonan geran yang tertunggak. Ini adalah kerana dengan kehadiran Pengarah sendiri maka penduduk boleh berdialog secara terus dengan Pengarah. Sebelum itu, YB Datuk Ustaz Suhaili dan Pengarah bersama rombongan telah mengadakan lawatan ke Tapak Loji Janakuasa Arang Batu di Kg. Sinakut. Turut hadir pada majlis tersebut iaitu Penolong Pegawai Daerah Tungku En. Ibrahim Abd Hakim, Pengarah Felda Sabah En. Juany Hj. Salleh, Ketua-ketua Anak Negeri kawasan Tungku, pegawai-pengawai dari Jabatan Tanah dan Ukur Sandakan, Kakitangan UPKR N49 Tungku dan ketua-ketua kampung di kawasan Tambisan.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.