Jumaat, Oktober 02, 2009

Keunikan rumah terbuka YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili di dewan Sri Perdana Lahad Datu


YB beramah mesra dengan tetamu yang hadir



Antara pemimpin yang hadir pada majlis tersebut iaitu ADO Tungku, kedua-dua ADO Lahad Datu dan Ketua Polis Lahad Datu Supritenden Mohd Suhaimi Ab Rahman


Keunikan rumah terbuka YB ianya diraikan bersama Pesta Kuih bulan yang dihadiri Pemimpin dan masyarakat Tiongwha.


Adalah menjadi satu kelaziman setiap perayaan di Malaysia akan mengadakan rumah terbuka bagi memberi peluang kepada orang ramai berhari raya, bertanya khabar, dan bermaaf-maafan. Kehadiran berbagai suka kaum dan bangsa menjadi tarikan dan perhatian yang sungguh unik dan menakjubkan, apatah lagi yang hadir adalah bangsa Tionghwa yang bukan seagama.

Pada 2hb. Oktober. 2009 bertempat di Dewan Sri Perdana, Lahad Datu, YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili Hj. Said sekeluarga telah mengadakan rumah terbuka hari raya aidil fitri 1430 H yang telah dihadiri oleh pelbagai suku kaum bangsa. Sebelum ini, YB Datuk telah mengadakan rumah terbuka di kediaman beliau di Kg. Remang, Tungku pada 1 syawal. Majlis ini diadakan bagi memberi peluang kepada masyarakat di kawasan Lahad Datu menghadiri rumah terbuka beliau.

Yang menjadi uniknya majlis rumah terbuka ini adalah ianya diraikan bersama-sama Pesta Kuih Bulan yang dihadiri pemimpin-pemimpin dan masyarakat tiongwha kawasan Tungku dan Lahad Datu. Turut hadir Pengerusi LDP Tungku Kwan Kim Fung, Kapitan Cina Tungku Chai Ko Ping, Ketua Polis Lahad Datu Supritenden Mohd Suhaili Ab Rahman, Penolong Pegawai Daerah Kecil Tungku En. Ibrahim Abd Hakim, Penolong Pegawai Daerah Pentadbiran Lahad Datu En Juraimin Hj. Jadil, Penolong Pegawai Daerah Pembangunan En. Mohd Jaidin, Pemimpin Kemajuan Rakyat N49 Tungku Datu Baniamin Datu Jamaluddin, Pegawai Kemajuan Masyarakat N49 Tungku Kamarudin Hj. Hamid, ketua-ketua jabatan negeri dan persekutuan dan ketua-ketua anak negeri kawasan Tungku.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.