Isnin, Oktober 19, 2009

Hari Raya Aidil Fitri Sambutan 3K, Kg. Segama, Kg, Segangan dan Kg. Binuang


Walaupun Aidil Fitri berada dipenghujungnya, sambutan aidil fitri peringkat 3K iaitu 3 buah kampung di DUN Tungku kg. Segama, Kg. Segangan dan Kg. Binuang begitu ceria kerana dihadiri oleh penduduk kampung di tiga kampung tersebut. Menurut Pengerusi Pelaksana sambutan En. Said Bikit, program ini diadakan adalah untuk mengeratkan lagi hubungan silaturrahim di kalangan penduduk kampung yang terlibat pada majlis tersebut.

Hadir sama YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili Hj. Said Adun N49 Tungku. YB berharap agar majlis seumpama ini dapat menyatupadukan penduduk di tiga buah kampung yang terlibat. Bukan hanya di tiga kampung sahaja, tetapi seluruh penduduk di kawasan Tungku hendaklah berpegang pada satu konsep 1 Malaysia yang telah diilhamkan oleh Perdana Menteri, rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.

Majlis tersebut turut diserikan dengan persembahan daripada ketiga-tiga buah kampung tersebut, termasuk tarian joget dan tarian igal-igal suku kaum bajau. Turut hadir pada majlis tersebut ialah Pemimpin Kemajuan Rakyat N49 Tungku, Datu Baniamin Datu Jamaluddin, Pegawai Kemajuan Masyarakat Tungku En. Kamarudin Hj. Hamid, Ketua Anak Negeri Tungku En. Mukmin Anghai dan Penyelia Kemajuan Masyarakat Tungku En. Abd Majid Alam.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.