Isnin, November 16, 2009

Konvensyen Modal Insan Peringkat Luar Bandar ( Program Bicara Ilmu " Rumah Tangga Bahagia, Keluarga Sejahtera " )

YB Datuk menyampaikan ucapan dan seterusnya merasmikan Konvensyen Modal Insan Peringkat Luar Bandar.
YB Datuk menerima cenderahati daripada Pengurus Besar Felcra Berhad Wilayah Sabah Ybhg Tuan Hj. Samian Mohd Ali
Seramai 300 orang hadir pada Konvensyen Modal Insan Peringkat Luar Bandar yang bertemakan " Program Bicara Ilmu " Rumah Tangga Bahagia, Keluarga Sejehtera " yang diadakan buat pertama kalinya di negeri Sabah, di mana program ini di anjurkan oleh Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah dengan kerjasama FELCRA Berhad Wilayah Sabah serta Masjid Al-Badrul Kg. Telisai, Tungku. Konvensyen ini telah di adakan di perkarangan Masjid Al-Badrul Kg. Telisai dengan ahli jawatan kuasa penganjurnya adalah di kalangan ahli lembaga Koperasi Telisai Berhad dan ahli jawatan kuasa Masjid Al-Badrul Kg. Telisai.

Konvensyen ini telah dirasmikan oleh YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili Hj. Said ahli dewan undangan Negeri N49 Tungku merangkap presiden Hal-Ehwal Anak Negeri Sabah dan Ahli Lembaga Pengarah Felda. Katanya, konvensyen ini adalah satu pengiktirafan Felcra dan kerajaan kepada Kg. Telisai, khususnya Tungku kerana ianya diadakan buat pertama kali dalam sejarah penganjuran Konvensyen seumpama ini di negeri Sabah. Oleh yang demikian, pergunakanlah kesempatan yang ada ini untuk menambahkan ilmu dan pengetahuan bagi melahirkan Modal Insan yang berkualiti dan mampu membantu dalam membangunkan negara.

Turut hadir pada Konvensyen tersebut ialah Pengurus Besar FELCRA Berhad Wilayah Sabah Tuan Hj. Samian Bin Mohd Ali, Penolong Pegawai Daerah Tungku En. Ibrahim Abd Hakim, Pengurus Felcra kawasan Lahad Datu En. Ramlie Mat, Pemimpin Kemajuan Rakyat N49 Tungku Datu Baniamin Datu Jamaluddin, ketua-ketua anak negeri kawasan Tungku, En. Abdillah Hamzah dan Momen @ Ab. Momen Anghai.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.