Sabtu, November 21, 2009

Program Ceramah dan Dialog Perkeso Bersama Pemimpin-Pemimpin Masyarakat di Tungku


Salah seorang penerima faedah Perkeso yang disampaikan oleh Datu Baniamin.
Tungku - Majlis program ceramah dan dialog Perkeso bersama pemimpin-pemimpin masyarakat di kawasan Tungku telah dianjurkan oleh Perkeso Lahad Datu bertempat di Dewan Sri Nalaja Kg. Telisai. Program ini telah dihadiri oleh pemimpin-pemimpin seperti ketua-ketua kampung, pengerusi-pengerusi JKKK, wakil ketua anak negeri, pemaju-pemaju mukim dan Ketua Anak negeri. Matlamat program ini adalah untuk memberi pengetahuan dan kesedaran kepada pemimpin mengenai fungsi dan peranan Perkeso serta hak-hak mereka ( pekerja ) terhadap faedah yang disediakan oleh Perkeso. Sebagai pemimpin masyarakat di peringkat daerah adalah menjadi tanggungjawab dan peranan pemimpin bagi memberi khidmat nasihat kepada anak-anak buah di bawah jagaan setiap majikan dan ketua.

Majlis ini telah dirasmikan oleh wakil YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili Hj. Said Adun N49 Tungku iaitu Pemimpin Kemajuan Rakyat Tungku Datu Baniamin Datu Jamaluddin. Katanya, majlis ini adalah untuk menghebahkan maklumat mengenai aktviti dan fungsi serta peranan Perkeso sebagai sebuah agensi kerajaan yang dipertanggungjawabkan untuk melaksana, mentadbir dan menguatkuasakan skim-skim insuran keselamatan Sosial iaitu Skim Bencana Pekerjaan dan Skim Pencen Ilat. Skim-skim keselamatan Sosial ini merupakan skim-skim yang diperuntukan dibawah akta Keselamatan Sosial Pekerja 1969 dan peraturan-peraturan (AM) Keselamatan Pekerja 1971. Selain daripada itu pemimpin-pemimpin juga berperanan untuk membantu keluarga-keluarga pencarum.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah Penolong Pegawai Daerah Tungku En. Ibrahim Abd Hakim, ADDO Lahad Datu En Hisyam Hj Karim, Puan Ainah Awang, Penolong Pengarah kanan Perkeso Sabah, Pengurus Perkeso Lahad Datu En. Ahmad Zawawi Zulkiply.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.