Isnin, Ogos 17, 2009

Liga Sukan Komuniti N49 TUNGKU



Majlis perasmian dan penutupan Liga Sukan Komuniti Tungku oleh Datu Baniamin Datu Jamaluddin Pemimpin Kemajuan Rakyat N49 Tungku merangkap AJK Liga Sukan Komuniti.



AJK Penganjur dari kiri Kamarudin, Mohd Salleh, Datu Ibrahim, Abdillah, Cikgu Jinggal, Datu Baniamin dan pengadil-pengadil perlawanan.

Perlawanan Bola Sepak antara Zon Segama dan Zon Tungku. Zon Tungku Menang 3-0


Perlawanan Bola Tampar diantara Zon Felda/Tambisan dan Zon Tungku. Zon Tambisan/Felda menang 3-2.


Perlawanan Bola Jaring diantara Zon Silabukan dan Zon Felda/Tambisan









Perlawanan diantara Zon Silabukan dan Zon Segama.



Pada 15hb dan 16hb. ogos. 2009 telah diadakan liga sukan Komuniti peringkat Adun N49 Tungku yang diadakan di Felda Sahabat 16, Bandar Wilayah. Empat Ketegori sukan yang dipertandingkan iaitu Bola Sepak, Bola Tampar, Sepak Takraw dan Bola Jaring. Johon menerima hadiah wang tunai RM500.00, Naib Johon menerima RM300.00, ketiga menerima RM200.00 dan keempat menerima RM100.00 bagi semua ketegori sukan yang dipertandingkan. Johon bagi Bola Sepak ialah dari Zon Felda/Tambisan, Bola Tampar dari Zon Felda/Tambisan, Sepak Takraw dari Zon Tungku dan Bola Jaring dari Zon Felda/Tambisan. Menurut setiausaha Ahli Jawatan Kuasa Liga Sukan Komuniti En. Mohd Salleh bin Asah, penyertaan peserta kali ini amat memberangsangkan, kerana setiap zon menghantar wakil bagi setiap ketegori sukan yang dipertandingkan. Pihak penganjur Liga Sukan Komuniti N49 Tungku mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak pengurusan Felda kerana meminjamkan gelenggang bagi mengadakan sukan ini. Tanpa kerjasama daripada pihak Felda, sukan ini tidak dapat dilaksanakan. Penutupan sukan ini diadakan pada 16hb.ogos. 2009 di Astaka Padang Bandar Wilayah Sahabat 16, yang telah dirasmikan dan ditutup oleh Datu Baniamin Bin Datu Jamaluddin Pemimpin Kemajuan Rakyat N49 Tungku mewakili YB Datuk Ustaz Mohd Suhaili Hj. Said yang kini berada di Kuala Lumpur bagi menghadiri mesyuarat Ahli Lembaga Pengarah Felda. Datu Baniamin mengucapkan terima kasih kepada semua peserta yang mengambil bahagian dalam sukan Liga Sukan Komuniti ini kerana memberikan kerjasama kepada pihak penganjur menjayakan sukan ini, menurut beliau, tanpa kehadiran dan penyertaan penduduk di kawasan Tungku, ianya tidak akan menjayakan sukan Liga Sukan Komuniti peringkat Tungku . Turut hadir pada majlis tersebut Ketua Anak Negeri Tungku En. Abdillah Hamzah, Wakil Ketua Anak Negeri Tungku En Datu Ramlie Bin Datu Mayong, pemimpin-pemimpin kampung yang berdekatan dan penduduk di sekitar Felda Sahabat 16. Sukan Liga Komuniti peringkat Parlimen akan diadakan selepas Aidil Fitri ini, oleh yang demikian zon Tungku akan menghantar wakil bagi setiap sukan yang dipertandingkan.

0 Hantarkan Komen Anda di sini:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.